Een doeltreffend verkoopproces vormt de ruggengraat van succes voor een groothandel in decoratieve producten. Het begint allemaal bij het opstellen van een offerte. Het is van vitaal belang dat uw offertes glashelder, duidelijk, volledig en begrijpelijk zijn voor uw klanten, zodat zij in één oogopslag kunnen begrijpen welke producten u aanbiedt en tegen welke prijs.
In Distri+ Apps for Deco hebben we verschillende functies toegevoegd om dit proces te optimaliseren. Zo bieden we de mogelijkheid om tijdens het opstellen van de offerte terug te zoeken in de documenthistorie. Hiermee kunt u controleren of de klant eerder soortgelijke artikelen heeft afgenomen of aangeboden heeft gekregen, en tegen welke prijs. Bovendien is het mogelijk om een eerder uitgebrachte offerte direct om te zetten naar een order.
Bij het invoeren van de offerteregels kunt u aangeven of het een "Alternatief artikel" betreft. Op de offertelay-out wordt het artikel weergegeven als een alternatief.
Met Distri+ Apps for Deco kunt u eenvoudig aanvullende artikelen (supplementen) toevoegen die passen bij een product of speciale acties.
Voor het presenteren van combinaties van artikelen kunt u ook werken met subtotalen. Dit zorgt voor een overzichtelijke structuur in uw offerte, waarin de prijsopbouw duidelijk naar voren komt, waardoor uw klanten snel de totale waarde van de offerte begrijpen.
Uiteraard wordt de vervaldatum van de offerte weergegeven. Als extra toevoeging biedt Distri+ Apps for Deco ook de mogelijkheid om een contactdatum aan de offerte toe te voegen, zodat uw klant weet wanneer er contact wordt opgenomen.
Na het contact met uw klant kan er een nieuwe versie van de offerte ontstaan. Dankzij het versiebeheer op offertes kunt u precies zien welke wijzigingen zijn aangebracht in de offerte.
Om verloren offertes te analyseren, kunt u gebruikmaken van afsluitcodes. Deze codes, door uzelf te bepalen, bieden de mogelijkheid snel te achterhalen waarom een offerte niet is doorgegaan. Op deze manier kunt u uw offertes aanpassen aan veranderende marktomstandigheden en beter inspelen op de behoeften van uw klanten.

Heeft u een vraag? Wij staan voor u klaar.
